Google
 

音樂分享 - 「君がいるから」by 江口一聲

2007年7月27日 星期五

[轉貼] 黑膠電影院:徐雯倩《我的愛》翻唱荷蘭歌

Source: 黑膠電影院:徐雯倩《我的愛》翻唱荷蘭歌 - 樂多日誌

請連到 黑膠電影院 觀看有關 徐雯倩 - 我的愛 的一些兩三事,我這邊不再重貼,僅附上我找到的 mp3 跟大家分享這一首好的歌。 我個人認為,中文版翻唱的非常好,配樂也很好聽~ 是一首經典好歌!!

喜瑪拉雅音樂事業股份有限公司 重新發行 徐雯倩/我的愛 ,可以線上訂購哦。


徐雯倩 - 我的愛

這一首歌的原曲是 荷蘭的姊妹二重唱 Maywood 的 Give Me Back My Love 。底下是我找到的影片。

Give Me Back My Love / Maywood

歌詞:

《我的愛》 詞:黃玠文

珍重了我的愛 我會再回來
也許在夢中 也許在天涯
別後我的愛 請不要太悲哀
我的心永遠 都將與你同在

輕輕揮別我愛 心中多無奈
總有千言萬語想說 口難開
輕輕揮別我愛 我的心你可明白
千年萬年不願分開

珍重了我的愛 我會再回來
也許在夢中 也許在天涯
別後我的愛 請不要太悲哀
我的心永遠 都將與你同在

輕輕揮別我愛 心中多無奈
總有千言萬語想說 口難開
輕輕揮別我愛 我的心你可明白
千年萬年不願分開

是不是今生無緣 我的愛
只能夠說聲再見 我的愛

輕輕揮別我愛 心中多無奈
總有千言萬語想說 口難開
輕輕揮別我愛 我的心你可明白
千年萬年不願分開

輕輕揮別我愛 心中多無奈
總有千言萬語想說 口難開
輕輕揮別我愛 我的心你可明白
千年萬年不願分開

《Give Me Back My Love》 Maywood

I waited all night long
Just to see your face
But your didn't show
Now I hate this place.

Never had the luck
To find a man so true
AII I had was faith
To meet a man like you.

Give me back my love
AII I want from you
Is to give me back my love forever.
I let it slip away
There was nothing I could do
Give me back my love again.

People learn to write
People learn to take.
AII I learned in life.
Somehow it's all fake.
As a child I saw
What was going on
Tears were there each day
But tears could make me strong.

I always wanted to know you
as a friend
Those little things that you told me
in the end.

沒有留言: